Pozycjonowanie stron internetowych oraz sklepów działających w sieci jest niezbędne do tego, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zdobyć nowych klientów. Pozycjonowanie składa się z kilku etapów i jest procesem złożonym, a także długotrwałym. Na pierwsze efekty takich działań trzeba bowiem poczekać nawet kilka miesięcy. Oczekiwanie to oraz nakład pracy włożony w pozycjonowanie jest jednak opłacalny, ponieważ działania te pozwalają zdobyć wysokie pozycje w wyszukiwarce. Pozycjonowanie nazywane jest także SEO, czyli skrótem od angielskiej wersji tego słowa Search Engine Optimitaztion. Warto bliżej przyjrzeć się temu procesowi oraz dowiedzieć z jakich konkretnie etapów się składa. Na rynku działa wiele agencji marketingowych oferujących profesjonalne pozycjonowanie Poznań to jedno z miast, w którym można z ich usług skorzystać.

Co składa się na pozycjonowanie stron?

Cały proces pozycjonowania rozpoczyna się od przeprowadzenia audytu strony, której on dotyczy. Ma on na celu przede wszystkim sprawdzenie m.in. tego, w jaki sposób skonstruowana jest witryna, jaka jest jakość zawartych na niej treści, formatowanie, linkowanie oraz prędkość ładowania. Audyt pozwala określić, które z obszarów wymagają szczególnego nakładu pracy.

Kolejnym etapem pozycjonowania jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Są to frazy, które muszą trafnie oceniać rodzaj prowadzonej działalności, a jednocześnie nie być bardzo konkurencyjne. To na wybrane słowa kluczowa konkretna witryna będzie wyświetlała się w wynikach wyszukiwania. Dobór odpowiednich słów kluczowych ma więc ogromne znaczenie dla całego procesu pozycjonowania. W celu dobrania fraz warto prześledzić także konkurencję, która działa w tej samej branży. Bardzo często jest to cenne źródło informacji.

Czym są działania on-site oraz off-site na pozycjonowanej stronie?

Działania on-site to wszystko to, co wykonuje się w obrębie pozycjonowanej strony. Polegają one głównie na optymalizacji treści, jakie znajdują się na witrynie, a w szczególności na nasyceniu ich wybranymi wcześniej słowami kluczowymi. Optymalizacji poddawany jest również kod strony oraz wszystkie obrazki na stronie. Bardzo duże znaczenie ma również prędkość ładowania witryny oraz poszczególnych jej podstron, a także User Experience, czyli wrażenia użytkowników, którzy na nią wejdą. Musi być ona atrakcyjna wizualnie, a także intuicyjna, aby poruszanie się po niej było bezproblemowe. Na stronie muszą znaleźć się także linki wewnętrzne prowadzące do innych podstron, gdyż ma to ogromny wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce.

Działania off-site to z kolei wszystko to, co wykonywane jest w ramach pozycjonowania poza witryną. Do głównych działań tego typu zalicza się przede wszystkim:

  • działania w social mediach,
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych,
  • tworzenie artykułów sponsorowanych,
  • optymalizacja wizytówki Google.

Zdecydowanie największy wpływ ma niewątpliwie link building, czyli budowa linkowania zewnętrznego. Polega ona na tworzeniu wartościowych treści, w których umieszczane są linki prowadzące do pozycjonowanej witryny. Metod na pozyskanie linków jest sporo, a wybór konkretnego zależy w głównej mierze od branży oraz konkurencji.

Pozycjonowanie to skomplikowany proces, który wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy. Tylko jeśli zostanie on właściwie przeprowadzony może przynieść oczekiwane efekty w postaci zwiększenia widoczności witryny, a co za tym idzie jej popularności, co z kolei przekłada się na zdecydowanie większe zyski pozycjonowanej firmy.