Podstawowym celem każdego sklepu internetowego jest sprzedaż oferowanych produktów. Aby jednak było to możliwe, sklep musi generować odpowiedni ruch. Innymi słowy, sklep muszą odwiedzać potencjalni klienci. Dziś użytkownicy poszukują wszelkich informacji o firmach, produktach i usługach w wyszukiwarce. Konieczne jest zatem, aby sklep osiągał wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Nie będzie to możliwe bez skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego. Jak robić to właściwie?

Optymalizacja sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów internetowych zawsze powinno zaczynać się od ich właściwej optymalizacji. To, co cechuje większość sklepów online, to fakt, iż są one dość rozbudowane. Struktura sklepu zwykle składa się z kategorii produktów, podkategorii produktów oraz stron produktowych. Budowa takiej struktury jest niezwykle ważna. Musi być ona jasna, a sama nawigacja po niej powinna być intuicyjna. Dzięki temu taka struktura sklepu będzie przejrzysta nie tylko dla użytkowników, ale i dla robota wyszukiwarki, który odwiedza stronę i analizuje jej zawartość. Jasna struktura sklepu internetowego to pewność tego, że wszystkie podstrony zostaną szybko przez wyszukiwarkę zaindeksowane. Poza tym niezwykle ważne jest, aby strony sklepu internetowego szybko się ładowały w przeglądarce. Na stronach sklepu nie powinno się zatem umieszczać „ciężkich” grafik i zdjęć. Wspomnieć trzeba jeszcze o adresach URL. Ważne, aby były krótkie i zawierały frazę kluczową (nazwę kategorii, podkategorii bądź produktu).

Treść w sklepie internetowym

Dziś algorytm wyszukiwarki ogromną wagę przykłada do treści publikowanej na stronach internetowych. W przypadku sklepu internetowego koniecznie zadbać należy o wartościowe opisy kategorii, podkategorii oraz produktów. Każdy taki opis zawierać powinien odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Mowa tu nie tylko o frazach ogólnych, ale również o frazach z tzw. „długiego ogona”. Ten drugi rodzaj fraz w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego ma ogromne znaczenie. Takie frazy generują bowiem bardzo duży ruch na stronach sklepu online. Pamiętać trzeba również, aby wszystkie treści i opisy na stronach były unikalne.

Właściwe linkowanie


Wpływ na skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych ma również odpowiednie linkowanie. Mowa tu o pozyskiwaniu linków przychodzących. Wysokiej jakości linki przychodzące bezpośrednio wpływają na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania. Pamiętać jednak trzeba, że kluczowa jest tu właśnie ich jakość, a nie wyłącznie ilość. Dlatego linki przychodzące pozyskiwać należy bardzo ostrożnie.