Każdy użytkownik Internetu poszukuje przydatnych informacji na temat różnych produktów i usług. Jednym z najlepszych źródeł informacji są wyszukiwarki internetowe. Jeśli chcemy zwiększyć popularność swojej strony, należy skorzystać z usługi takiej jak pozycjonowanie stron internetowych. Zgodnie ze swoją nazwą, pozwala to podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania tak, aby informacje o naszej ofercie były wyświetlane jak najwyżej na liście po wpisaniu hasła do wyszukiwarki.

Samodzielne pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie stron internetowych można zlecić wyspecjalizowanej firmie lub wykonać samodzielnie. Wiele osób decyduje się na ten krok ze względu na koszty. W zależności od rozmiaru stron można w ten sposób zaoszczędzić przynajmniej kilkaset złotych miesięcznie. Zacząć należy od przygotowania atrakcyjnej strony prezentującej ofertę firmy. Można w tym celu wykorzystać popularny silnik WordPress, którego używa około 1/4 wszystkich stron internetowych na świecie. Pozwala on bardzo łatwo stworzyć i zarządzać treściami.

Określenie grupy docelowej

W następnej kolejności należy ustalić grupę docelową. Pozycjonowanie stron internetowych ma służyć osiągnięciu konkretnych celów, dlatego musimy wiedzieć, do kogo kierowana jest oferta. Dzięki temu można określić, w jaki sposób powinna być zbudowana strona. Klienci powinni móc łatwo wyszukać interesujące informacje, a szata graficzna musi zachęcać do skorzystania z naszych usług. W przeciwnym razie nie doprowadzimy do zwiększenia rentowności firmy.

Optymalizacja treści

Pozycjonowanie stron internetowych jest nierozłącznie związane z ich optymalizacją. Polega to na nasyceniu treści odpowiednimi słowami kluczowymi. Powinny być dostosowane do charakteru działalności i treści poszczególnych podstron. Należy doprowadzić do sytuacji, w której odbiorca wpisuje interesujące go słowa kluczowe do wyszukiwarki i uzyska informacje o naszej stronie. Ważny jest oczywiście kontekst wiadomości, nie powinny być to tylko hasła, lecz bardziej rozbudowane treści, na przykład, w formie artykułów lub poradników.

Dobór słów kluczowych


Jedna strona internetowa może być optymalizowana pod kątem używania nawet kilkudziesięciu słów kluczowych. Nie należy jednak kierować się ilością, lecz jakością udostępnianych treści. Pozycjonowanie stron internetowych ma sens wówczas, gdy konkretne słowa kluczowe występują w dużej ilości w wyszukiwarce internetowej. Różne podstrony powinny być optymalizowane pod kątem używania różnych słów kluczowych. Dzięki temu tworzenie kolejnych wpisów będzie powodować większą popularność naszego serwisu w sieci.

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest działaniem łatwym, ale jeśli poświęcimy na to więcej uwagi, uzyskamy pozytywne rezultaty. Jeśli natomiast chcemy zająć się głównie rozwijaniem swoich produktów, warto zlecić wykonanie optymalizacji strony zewnętrznej firmie. Ceny usług są zróżnicowane, dlatego trzeba wtedy dostosować ofertę konkretnej firmy do swoich potrzeb i przewidywanego budżetu.