Pozycjonowanie stron to nic innego jak ich optymalizacja pod kątem działania wyszukiwarek. Z pewnością zauważyłeś, że wpisując w wyszukiwarkę jakąkolwiek frazę, kilka pierwszych wyników to zawsze najbardziej popularne strony, firmy czy produkty. Czym jest to spowodowane? Otóż kiedy firma zaczyna się rozwijać, warto pomyśleć nad zaistnieniem w internecie — nie jest to łatwe, ponieważ należy przebić się na tle wielu innych stron.

Kto zajmuje się pozycjonowaniem?

To, czy strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, zależy od poziomu kwalifikacji osoby, która wykonuje pozycjonowanie stron. Osoba, która taką pracę wykonuje to popularnie nazywany „pozycjoner”. Możemy znać go także pod nazwą SEO-copywriter, freelancer czy po prostu copywriter. Aby zajmować się pozycjonowaniem stron, należy posiadać praktyczną wiedzę związaną z działaniem algorytmów wyszukiwarek i na bieżąco ją aktualizować, ponieważ internet ulega ciągłym zmianom.

Co to jest SEO?

Rozwińmy teraz enigmatyczny skrót, który kryje za sobą tajemnice kolejności wyników wyszukiwania. SEO — Search Engine Optimization to nic innego, jak proces, który ma na celu zoptymalizowanie strony internetowej w taki sposób, aby była jak najlepiej widoczna dla osoby przeglądającej sieć. Do najważniejszych zadań pozycjonera należy napisanie strony internetowej w taki sposób, aby tekst zawierał w sobie jak najwięcej słów kluczowych — keywords — które wpisują w wyszukiwarkę osoby chcące znaleźć dany produkt, firmę czy usługę.

Ile przeciętnie zarabia specjalista ds. pozycjonowania?

Aby zajmować się pozycjonowaniem, należy w pierwszej kolejności zdobyć podstawową wiedzę na temat działania wyszukiwarek i sposobów wpływania na algorytmy tak, aby pomagały nam w osiągnięciu celu, jakim jest wypromowanie strony. Tak naprawdę dla chcącego nic trudnego — możesz zacząć działać już po poznaniu kilku podstawowych zagadnień jako osoba pisząca teksty na zlecenie na portalach dla copywriterów, zacząć działać jako freelancer. Jeśli posiadasz większą wiedzę i doświadczenie — możesz poszukać zatrudnienia w agencji SEO. Przeciętne zarobki na tym stanowisku są w granicach 4-6 tysięcy zł.