Własny sklep internetowy to cel niejednego przedsiębiorcy – umożliwia znacznie większe zarobki niż sprzedaż stacjonarna przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów uzyskania przychodu. Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się jednak ze znacznie większą konkurencją, wobec czego przedsiębiorca musi naprawdę dobrze przemyśleć swoją strategię marketingową. Wiodącym sposobem na docieranie do potencjalnych klientów i promowanie wśród nich oferty sklepu online jest pozycjonowanie.

Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego?

 

Własny sklep internetowy to cel niejednego przedsiębiorcy - umożliwia znacznie większe zarobki niż sprzedaż stacjonarna przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów uzyskania przychodu

Pozycjonowanie sklepów internetowych to ich promocja w wyszukiwarce Google przy pomocy szeregu specjalistycznych działań. Pozycjonowaniem zajmują się profesjonalne agencje SEO, mające odpowiedni warsztat, doświadczenie i wiedzę, które umożliwiają osiąganie dla zleceniodawcy ustalonych rezultatów. Celem pozycjonowania jest poprawa pozycji strony www (w tym przypadku sklepu internetowego) w wynikach organicznych wyszukiwarki Google na frazy kluczowe, które zostały ustalone we współpracy ze zleceniodawcą.

Efektem pozycjonowania jest więc zapewnienie potencjalnym klientom sklepu internetowego łatwego dostępu do oferty firmy poprzez wyszukiwarkę Google. To niezwykle istotne, ponieważ zdecydowana większość Internautów podejmuje decyzje zakupowe posiłkując się informacjami znalezionymi właśnie za pośrednictwem wyszukiwarki. Dzięki Google klient może nie tylko znaleźć interesujące go produkty lub usługi, ale również porównać ich ceny w konkurencyjnych firmach.

Cena pozycjonowania sklepu internetowego – co na nią wpływa?

Ceny pozycjonowania sklepów internetowych są bardzo zróżnicowane i zależą od wielu parametrów. Wśród nich warto wymienić przede wszystkim:

konkurencyjność branży, w której działa przedsiębiorca – jeśli firma funkcjonuje w niszowym sektorze, pozycjonowanie sklepu internetowego będzie tańsze niż w sytuacji, gdy zajmuje się niezwykle popularną dziedziną, cechującą się w dodatku ogromną konkurencją
stopień rozbudowania oferty – cena SEO może być też zależna od tego, jak dużo produktów sprzedaje sklep. Wypozycjonowanie sklepu, który zawiera kilkadziesiąt produktów, będzie tańsze niż promowanie platformy, na której ofertę składają się tysiące towarów
model rozliczeń z klientem – cena pozycjonowania sklepu internetowego może zależeć od systemu, w którym zleceniodawca rozlicza się z agencją SEO. W przypadku sklepu internetowego korzystniejszą cenowo opcją może być pozycjonowanie w abonamencie niż pozycjonowanie za efekt.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to ich promocja w wyszukiwarce Google przy pomocy szeregu specjalistycznych działań

Z reguły pozycjonowanie sklepów internetowych jest droższe niż SEO dla strony firmowej lub bloga. Wiąże się to przede wszystkim z większym nakładem prac, jaki ciąży na agencji SEO w związku z obsługą takiego zlecenia.

Jak wybrać dobrą agencję SEO do pozycjonowania sklepu?

Ponieważ pozycjonowanie sklepu internetowego jest ambitnym i skomplikowanym przedsięwzięciem, agencja SEO, która podejmie się tego zadania, powinna przede wszystkim mieć już doświadczenie w podobnych projektach. Najlepiej, gdy doświadczenie to jest wieloletnie i poparte licznymi sukcesami – dobre agencje często publikują informację na temat klientów, z którymi współpracują – znane marki w portfolio świadczą na korzyść takiej agencji.

Bardzo ważne jest też to, w jaki sposób agencja SEO informuje klienta o osiąganych rezultatach i jaki wpływ mają one na ponoszone koszty w ramach okresu rozliczeniowego. Zleceniodawca powinien mieć świadomość, za co dokładnie płaci pozycjonerowi, dlatego tak ważna jest przejrzysta i napisana zrozumiałym językiem umowa. Dobra agencja SEO dokłada starań, aby klient był na bieżąco z postępami prac, dlatego udostępnia mu regularne raporty, z których może on się dowiedzieć, jakie są aktualne pozycje strony na objęte umową frazy kluczowe oraz jakie działania zostały wdrożone przez firmę w danym miesiącu.

Nie da się ukryć, że pozycjonowanie wiąże się na ogół z długofalową współpracą, zwłaszcza w przypadku sklepu internetowego, który wymaga stałego rozwijania profilu linków i dbania o optymalizację treści. Dlatego warto zadbać, aby kontakt z agencją, która pozycjonuje stronę, był jak najlepszy. Idealnie, jeśli klient ma bezpośredni dostęp do opiekuna swojej strony, może z nim konsultować wprowadzane zmiany i strategię pozycjonowania sklepu. Przekłada się to na lepszą współpracę i większe zadowolenie przedsiębiorcy z usługi.